SEKÜLERİZM BAĞLAMINDA AZINLIKLARIN DURUMU: ALMANYA’DAKİ MÜSLÜMAN TÜRKLER ÖRNEĞİ

Author :  

Year-Number: 2018-23
Yayımlanma Tarihi: 2018-12-05 07:24:19.0
Language : Türkçe
Konu : Din
Number of pages: 8-23
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Avrupa’daki Müslüman nüfus göçler sonucu gün geçtikçe artmaktadır. Bu durum Avrupa’daki demografik yapıyı doğrudan etkilemektedir. Aynı zamanda yapılan bu göçler birden fazla dine sahip dinli çok kültürlü çok dilli bir toplum yapısını oluşmasına da sebep olmaktadır. Bu çalışmanın amacı Almanya’da azınlık olarak yaşayan Müslüman-Türkleri sekülerizm bağlamında ele almaktır. Almanya, Avrupa ülkeleri arasında en çok Türk göçmeni alan ülkedir. Çalışmamız sırasında her ülkenin kendine özgü bir sekülerizm serüveni olduğu postulatından yola çıkarak Almanya kendi sekülerizm tarihi çerçevesinde konu ele alınacaktır. Makalede Almanya’ya ilk göç eden nesil ile 3. Neslin durumu kıyaslanarak çalışılmıştır. Bu amaçla bu ‘yeni nesil’ ile mülakat yapılarak , ‘misafir işçilerin’ değişimi gözlemlenmeye çalışılmıştır.

Keywords

Abstract

Muslim population in Europe is increasing day by day with migration. This increasing Muslim population is directly affecting the demography. These migrations also cause a multicultural, multilingual population structure with multiple religions. The aim of this study is to investigate Muslim Turks who live in Germany as minority in the context of secularism. Germany is the country with the highest number of Turkish immigrants among the European countries. With Assumption that each country has its own secularism adventure, in the course of this study the issue will be addressed within Germany’s own history of secularism. In this article the situation of the first-migrating generation to the country will be compared with the 3rd generation. The change of these “guest workers” was tried to be observed by interviewing with this “new generation”.

Keywords


  • 1 Selim Eren, “Göç, Toplumsal Değişme ve Din: Avrupa’ya Göç Eden Türkler Bağlamında Bir Değerlendirme”, CÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 11, Sayı:2, 2007,s267-288.

  • 3 Jose Casanova, “Religion, Europen Secular Identities, and Europen Integration”, Transit 27, 2004

  • 4 Grace Davie, “Din ve Toplum: Avrupa Deneyimi Bir İstisna Mı?”,Talip Küçükcan ve Ali Köse (Ed), Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlişkileri, İsam Yayınları, İstanbul, 2008, s. 41.

  • 5 Silvio Ferrarı ,“İslam ve Din-Devlet İlişkilerinde Batı Avrupa Modeli”, çev. Mehmet Salih Kumaş, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Cilt: 13, Sayı: 1, 2004, s. 303-319.

  • 7 Katherine Pratt Ewing, “Legislating Religious Freedom: Muslim Challenges To The Relationship Between “Chuch” and “State” in Germany and France”, Deadalus, Vol: 129, No: 4, Fall, 2000.

  • 8 Şule Albayrak, “Batı Ülkelerinde Din-Devlet İlişkilerindeki Alternatif Modeller ve Türkiye- Örneği”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 48, Haziran, 2015, s. 185-198.

  • 10 Bkz. Steve Bruce, God is Dead, Secularization in the West, USA: Backwell Publishing, 2002.

  • 11 Talal Asad, Sekülerliğin Biçimeri: Hıristiyanlık, İslamiyet ve Modernlik, Birinci Basım, İstan- bul: Metis Yayınları, Kasım, 2007.

  • lel ve Nihal: İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 3, Eylül-Aralık, 2008.

  • 13 Götz Nordburch, Germany: Migration, Islam and National Identity, Odensem: Center of Mellemoststudier, Syddask Universitet, September, 2011.

  • 15 Ahmet Yükleyen ve Ahmet Kuru, Avrupa’da İslam Laiklik ve Demokrasi: Fransa, Almanya ve Hollanda, İstanbul: Tesev Yayınları, 2006, s. 35.

  • 16 Gökçe Yurdakul, From Guest Workers into Muslims: The Transformation of Turkish Immigrant Association in Germany, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2009, p. 15.

  • 17 Naika Faroutan, Identity and Muslim Inegration in Germany, Washinton DC: Migration Policy Institute, 2013, p. 3.

  • 19 Nebile Özmen, “Göçün 50. Yılında Entegrasyon Ve Din İlişkisinin Dönüşen Parametreleri: Almanya’da Türkler”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 19, Güz 2011.

  • 20 Talip Küçükcan ve Ali Köse (Ed), Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlişkileri, Birinci Ba- sım, İstanbul: İsam Yayınları, 2008, s. 43.

  • 23 Ayrıntılı bilgi için Bkz: Joel S. Fetzer, J Cristopher Soper, Muslims and the State in Britain, France, and Germany, United States of America: Cambridge Universty Press, 2005.

  • 26 Joceltne Cesari, “The Secularitisation of Islam in Europe”, Changing Landscape of Europen Liberty and Security, No: 15, April, 2009.

  • 28 “Hristiyan ve Müslümanlar Karşılaşmasını Teşvik ve Yetkinleştirme”, Misyon ve Ökumen Dairesinin Kurhessen-Waldeck Protestan Kilisesi yönetim kurulları için hazırlamış olduğu bir kılavuzdur, Ocak 2008.

  • 29 Ramazan Kuruyüz, “Eyaletler Düzeyinde Örgütlenmeler Ve Din-Devlet İlişkisi: Müslüman Kuruluşlara Düşen Görevler”, UETD-Avrupa Türk Demokratlar Birliği “Almanya’da Müslümanlar ve Uyumu Uluslararası Sempozyumu, Köln, 26 Aralık 2010.

  • 32 Zülfiye Zeynep Bakır, Batı’nın Krizleri, İNSAMER, Araştırma 50, Aralık 2017, s. 15.

  • Değerlendirme”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 26, Bahar 2013.

  • 37 Yusuf Acar, “Avrupa’daki Türklerin Sosyal, Kültürel Ve Dini Hayatına Dair Gözlemler: Al- manya Örneği”, III. Komisyon Raporu: Avrupa Birliği Sürecinde Sosyal Hayat ve Din, 22 Eylül 2004, s. 855.

  • 39 Ahmet Cevizci, Paradigma Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları, 2000.

  • “Hristiyan ve Müslümanlar Karşılaşmasını Teşvik ve Yetkinleştirme”, Misyon ve Ökumen Daire- sinin Kurhessen-Waldeck Protestan Kilisesi yönetim kurulları için hazırlamış olduğu bir kılavuzdur, Ocak 2008.

  • Acar, Yusuf (2004), “Avrupa’daki Türklerin Sosyal, Kültürel Ve Dini Hayatına Dair Gözlemler: Almanya Örneği”, III. Komisyon Raporu: Avrupa Birliği Sürecinde Sosyal Hayat ve Din, 22 Eylül 2004.

  • Albayrak, Şule (2015), “Batı Ülkelerinde Din-Devlet İlişkilerindeki Alternatif Modeller ve Türki- ye Örneği”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 48, Haziran, 2015, s. 185-198.

  • Asad, Talal (2007), Sekülerliğin Biçimeri: Hıristiyanlık, İslamiyet ve Modernlik, Birinci Basım, İstanbul: Metis Yayınları.

  • Bakır, Zülfiye Zeynep (2017), Batı’nın Krizleri, İNSAMER, Araştırma 50, Aralık 2017.

  • Bruce, Steve (2002), God is Dead, Secularization in the West, USA: Backwell Publishing.

  • Casanova, Jose (2004), “Religion, Europen Secular Identities, and Europen Integration”, Transit 27, 2004.

  • Cesari, Joceltne (2009), “The Secularitisation of Islam in Europe”, Changing Landscape of Europen Liberty and Security, No: 15, April, 2009.

  • Cevizci, Ahmet (2000), Paradigma Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları.

  • Çelik, Celaleddin (2008), “Almanya’da Türkler: Sürekli Yabancılık, Kültürel Çatışma ve Din”, Mi-

  • Eren, Selim (2007), “Göç, Toplumsal Değişme ve Din: Avrupa’ya Göç Eden Türkler Bağlamında Bir Değerlendirme”, CÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 2, s. 267-288.

  • Faroutan, Naika (2013), Identity and Muslim Inegration in Germany, Washinton DC: Migration Policy Institute.

  • Ferrari, Silvio (2004), “İslam ve Din-Devlet İlişkilerinde Batı Avrupa Modeli”, çev. Mehmet Salih Kumaş, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Cilt: 13, Sayı: 1, s. 303-319.

  • Fetzer, Joel S., J. Cristopher Soper (2005), Muslims and the State in Britain, France, and Germany, United States of America: Cambridge Universty Press.

  • Kuruyüz, Ramazan (2010), “Eyaletler Düzeyinde Örgütlenmeler Ve Din-Devlet İlişkisi: Müslü- man Kuruluşlara Düşen Görevler”, UETD-Avrupa Türk Demokratlar Birliği “Almanya’da Müslümanlar ve Uyumu Uluslararası Sempozyumu, Köln, 26 Aralık 2010.

  • Küçükcan, Talip ve Ali Köse (Ed) (2008), Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlişkileri, Birinci Basım, İstanbul: İsam Yayınları.

  • Küçükcan, Talip ve Ali Köse (Ed), (2008), Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlişkileri, İstanbul: İsam Yayınları.

  • Nordburch, Götz (2011), Germany: Migration, Islam and National Identity, Odensem: Center of Mellemoststudier, Syddask Universitet.

  • Pratt Ewing, Katherine (2000), “Legislating Religious Freedom: Muslim Challenges to the Relationship Between “Chuch” and “State” in Germany and France”, Deadalus, Vol: 129, No: 4, Fall, 2000.

  • Yavuz, Sefer (2013), “Göç Entegrasyon ve Din: Avrupa’da Yaşayan Eden Türkler Bağlamında Bir

  • Yurdakul, Gökçe (2009), From Guest Workers into Muslims: The Transformation of Turkish Im- migrant Association in Germany, UK: Cambridge Scholars Publishing.

  • Yükleyen, Ahmet ve Ahmet Kuru (2006), Avrupa’da İslam Laiklik ve Demokrasi: Fransa, Alman- ya ve Hollanda, İstanbul: Tesev Yayınları.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics