İslam hukuku açısından ihtiyaçların genel olsun özel olsun zaruret menzilesine tenzil olunacağı kuralı bir taraftan zorlukları kolaylaştırmakta, yasak olan şeyleri mubah kılmakta, diğer taraftan doğru yorumlandığında bazı helal hükümlerine yasak ve haram hükümlerine de mubah kapısını açabilmektedir. Günümüzde birçok hukukçu dini konularda ihtiyacı zaruret gibi kabul etmiş ve bu kapsamda yasakları meşru görmüş, bazı İslam hukukçuları ise ihtiyacın zaruret gibi kabul edilebilmesi için bazı şartlar aramışlardır. Bu bakımdan ifa edilmesi zorluklarla karşılaşmayı kaçınılmaz kılan durumlara kolaylık sağlayan hükümleri öngörmesi itibarıyla önemli bir fonksiyonu olan bu fıkıh kuralının genel hükümlerini açıklamak ve bu konudaki görüş farklılıklarının açıklığa kavuşturulması büyük önem arz etmektedir. Bu makale ihtiyaç ve zaruretin genel çerçevesini ve konu ile ilgili genel hükümleri ortaya koymayı ve kısaca değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
On one hand, the rule that needs whether to be general or special are deducted to the degree of necessity makes dıfcultes easy and unlawful things lawful, on the other hand, this juristc rule when interpreted correctly, may open the door of permission to forbidden provisions and ban on permissible provisions. Many scholars, today, admited the needs as the necessity and accept the prohibitons as legitmate in religious maters and also some scholars make conditons to the needs as the necessity. In this regard, it is great important to explain dıfferences on this subject and the general provisions of this juristc rule which makes facing difcultes inevitable. This artcle aims to come to light general frame of the needs, regarding on this subject, and necessity, briefly to evaluate the general provisions